Monday, August 31, 2015

2015 08 29 Etapa7 Trans Meridionali - Cheile Butii-Vf. Arjiana (Cernei)

Plecam nerabdatori dimineata la ora 5:30. Urcarea pana in saua Buta Plaiul Mic a mers usor. E ora 8. Admiram panorama Muntilor Retezat ce se deschide in fata noastra. Vremea este superba. Noi o cotim catre vest si in scurt timp intram in masivul Godeanu. E o premiera. Nu am mai fost pe aici niciodata. Descoperim un munte de o frumusete aparte. Strabatem un fel de platouri legate prin sei in timp ce in staga si in dreapta defileaza caldari spectaculoase. Ici-colo, cate un lac rupe monotonia. Dar mai ales: linistea. In afara a doua turme de oi nu intalnim picior de turist. Marcajul banda rosie este impecabil. Trecem de vf. Godeanu pe la ora 4 dupa-amiaza. Imediat ce trecem de marcajul care se lasa spre Cerna-Sat intram in alta lume. Dispare marcajul. Apoi dispare si poteca. Gasim sporadic urme de drum acoperit cu iarba sau poteci de oi. E clar: am intrat in Muntii Cernei. Se lasa noaptea. Mancam un sandwich si ne echipam de mers noaptea. Rasare si luna. Am fi avut suficienta lumina pentru o poteca normala, dar aici este vorba de poteci minuscule, tapsane de iarba, tufe de afine si ceva pietre si bolovani printre ele. Ne luptam pentru fiecare metru. Picioarele noastre obosite de atata drum o incaseaza urat. Depasim varf dupa varf . Nu le tinem socoteala, harta este prea vagă. Lumina lunii ne ajuta sa vedem directia. Macar nu sunt oi si caini. Intalnim un grup de turisti care dorm in creasta. Suntem bucurosi sa schimbam cateva vorbe. Ei zic ca nu ar mai fi mult. Pe la ora 2 avem ceva probleme de orientare. Creasta devine brusc impadurita. In fata este Vf. Arjiana, dar in saua care ne desparte de varf se afla o stana. Hotaram sa nu incercam sa trecem pe langa stana noaptea. Ne bagam sub creasta si ne culcam. Bivuac.